Książkę Przychodów i Rozchodów czekają zmiany. Zostaną wprowadzone od nowego roku. Ministerstwo Finansów właśnie opublikowało projekt rozporządzenia, które zostało przygotowane ze względu na zmiany, jakie zostały w tym roku wprowadzone w innych przepisach.
Chodzi na przykład o uwzględnienie w nowych regulacjach tych podmiotów, które są zobowiązane do prowadzenia KPiR zgodnie z ustawą o PIT. Mowa m.in. o przedsiębiorstwie w spadku, a także spółce cywilnej osób fizycznych. Jak można przeczytać w zapowiedziach, ministerstwo planuje także znieść obowiązek prowadzenia ewidencji wyposażenia oraz kart przychodów pracowników. To z kolei jest związane z ustawą, która wprowadziła uproszczenia dla przedsiębiorców w prawie podatkowym i gospodarczym (z 9 listopada 2018 roku).
Ale zmiany w KPiR będą nie tylko podyktowane dostosowaniem do nowych przepisów. Bardzo ciekawie brzmi propozycja, która na pewno ułatwi prowadzenie biura rachunkowego. Chodzi o nowe rozwiązanie, jakim będzie uznanie za prawidłową księgi prowadzonej w tzw. systemie teleinformatycznym. Chodzi oczywiście o programy do księgowości, które umożliwiają tworzenie elektronicznej postaci KPiR (musi ona być zgodna ze strukturą dokumentu, jaki publikuje Ministerstwo Finansów). Szczegóły nowego rozporządzenia przedstawimy naszym Czytelnikom niebawem.