Każda księgowa wie, do której godziny czynny jest urząd pocztowy w najbliższej okolicy i gdzie jest dłużej otwarta poczta dyżurna. Mimo, że coraz więcej operacji wykonujemy w Internecie, to cały czas są sprawy, które wymagają wysłania popularnego „poleconego”. Przy okazji oczywiście marnujemy czas – kolejki na poczcie doczekały się już nawet dowcipów. A do tego niestety narażamy się na kontakt z innymi osobami .
Wspominamy o tym w momencie, w którym ze względu na
rozprzestrzenianie się koronawirusa oficjalnie jesteśmy ostrzegani o związanym
z tym niebezpieczeństwem. Okazuje się, że wyjściem z sytuacji jest
wykorzystanie nowych technologii.
List polecony bez wychodzenia z domu
Chodzi o możliwość, jaką daje oczywiście Internet, a
dokładniej technologia online. To właśnie na niej opiera się program do
księgowości Taxomatic. Między innymi dzięki temu został on zintegrowany ze
specjalną usługą Poczty Polskiej. Pozwala ona na wysyłanie listów bez
wychodzenia z domu. Dodajmy od razu, że chodzi o listy zwykłe, polecone i za
potwierdzeniem odbioru. Żeby nie było wątpliwości doprecyzujmy, że chodzi o
tradycyjny list, a nie pocztę elektroniczną. W tym przypadku zmienia się tylko
sposób nadania takiej przesyłki. Reszta pozostaje bez mian. Za całą operację
odpowiedzialna jest Poczta Polska.
Jak działa taka usługa?
Aby wysłać list – na przykład wspomniany polecony –
wystarczy zalogować się na platformę Taxomatic. Ten program księgowy dla biur
rachunkowych przystosowany jest także dla przedsiębiorców – zawiera na przykład
darmowy program do wystawiania faktur. Pozwala to na korzystanie ze wszystkich
funkcjonalności nie tylko samym księgowym ale też właścicielom i pracownikom
firm.
Korzystanie z usług dodatkowych – opisywana tu Poczta Polska
to tylko jedna z nich – opiera się na punktach. Dzięki temu program do
księgowości Taxomatic w prosty i przejrzysty sposób umożliwia dostęp do różnych
funkcjonalności. Zamiast płacić za każdą dodatkową usługę poszczególnym ich
dostawcom, wystarczy wykupić punkty i nimi „płacić”. Resztę zrobi program do
księgowości Taxomatic.
List bez drukowania, koperty i znaczka
Sama procedura wysyłki listu jest bardzo prosta. Jeśli
chodzi o pismo, jakie przygotowaliśmy i chcemy wysłać na przykład do któregoś z
urzędów, to wystarczy zapisać je w formie PDF i wskazać w programie Taxomatic.
Program dołączy je do korespondencji.
Następnie wybieramy opcję listu, która nas interesuje.
Podobnie jak w urzędach Poczty Polskiej mamy do wyboru wspomniane już listy
zwykłe, polecone i za potwierdzeniem odbioru. Wystarczy więc, że wybierzemy
odpowiednie pole, uzupełnimy dane i… to wszystko.
Resztę zrobi za nas program do księgowości Taxomatic i
Poczta Polska. Program wyśle list do odpowiedniej skrzynki pocztowej drogą
elektroniczną. Tam zostanie on wydrukowany, spakowany do koperty, a ta po
zaadresowaniu i naklejeniu odpowiedniego znaczka wyruszy do nadawcy. Co więcej
– system będzie nas informował o kolejnych etapach realizacji tej usługi, a po
dostarczeniu listu, otrzymamy odpowiednie powiadomienie w programie Taxomatic.