Dla właścicieli firm
KsięgowośćTematy pomocy
Księgowość
Okresy obrachunkowe
Numeracje i indeksy
Plan kont
Ogólne informacje o planie kont
Dodawanie kont ręcznie
Import planu kont
Schematy księgowe
Dekrety księgowe
Dodawanie dekretów
Nagłówek
Pozycje dekretu
Zakładka Pozycje dekretu
Zakładka rejestr VAT
Pozycje dekretu walutowe
Stopka dekretu
Lista dekretów
Operacje na grupie dokumentów
Zapisy na kontach
Definiowanie zakresu danych
Zestawienie
Salda i obroty
Wynik ustawień - zestawienie
Rachunek zysków i strat
Parametry
Projektowanie raportu
Wygenerowany raport
Bilans
Rozpoczęcie pracy
Kasa Niezbędne ustawienia
Kasa Dodawanie (edycja) raportu kasowego
Kasa Nagłówek raportu
Kasa Pozycje raportu
Kasa Stopka raportu
Kasa Lista raportów kasowych
Bank
Bank Niezbędne ustawienia
Bank Dodawanie (edycja) raportu bankowego
Bank Nagłówek raportu
Bank Pozycje raporty bankowego
Bank Stopka raportu bankowego
Bank Lista Raportów Bankowych
Bank Podgląd
Dla kogo przeznaczony jest program?
Czy mogę liczyć na pomoc księgowego, żeby mieć pewność, że rozliczam się poprawnie w programie?
Dlaczego nie działa KPiR? Jak mam skorzystać z programu skoro nie mogę go przetestować?
Czy są opłaty ukryte?
Mam spółkę z o.o., jaki pakiet wybrać?
Jak działa 30-dniowy okres próbny?
Jak usunąć konto?
Jak usunąć firmę?
Czy mogę przenieść dane z innego programu księgowego do Taxomatic?
Czy program przeznaczony jest dla stowarzyszeń i czy jest dla nich za darmo?
Prowadzę biuro rachunkowe i jestem zainteresowany programem. Czy naprawdę jest bezpłatny? Jak to działa?
Czy planujecie nawiązać współprace z doradcami podatkowymi lub biurami księgowymi, które obsługiwałyby pełną księgowość za pomocą Taxomatic?
Jakie formy płatności akceptujecie?
Czy muszę podpisywać umowę?
Czy wystawiają Państwo fakturę VAT?
Jak kupić punkty?
Jakie rodzaje faktur mogę wystawić w Taxomatic?
Jak wysłać JPK do urzędu?
Czy można wystawić fakturę RR?
Jak ustawić rabat w fakturze?
Jak zrobić księgowanie listy płac na kontach?
Jak wyglądają możliwość księgowania faktur z różnicami kursowymi (faktura po kursie z dnia, a płacona w dniu z innym kursem)?
Jak zrobić bilans otwarcia?
Jak mogę zmienić status faktury na zapłaconą?
Jak mam utworzyć schematy księgowe?
Czy mogę zaimportować dokumenty z innego programu?
Jak wysłać PIT/CIT do US ?
Okresy obrachunkowe
- Wchodzimy w moduł Księgowość - na początek musimy dodać, czyli “otworzyć” nowy rok obrachunkowy:
- Wchodzimy w moduł Księgowość i klikamy Dodaj rok obrachunkowy, pokazuje nam się ekran:
Uzupełniamy dane:
- Nazwa - nazwa roku obrachunkowego np: 2018.
- Numer (używany w numeracji dokumentów) - numer ten będziemy mogli użyć do numeracji dokumentów (dekretów) księgowych w ustawieniach numeracji.
- Od - miesiąc i rok, od którego rozpoczyna się okres obrachunkowy wpisujemy jako miesiąc i rok, czyli np. 01-2018 (nie ma możliwości wpisania daty w dniach).
- Do - miesiąc rok do którego trwa
okres obrachunkowy. W systemie można maksymalnie utworzyć rok obrotowy
składający się z 23 miesięcy
Tak wygląda uzupełnienie danych dla roku 2018:
- Po kliknięciu Zapisz zostanie utworzony rok obrachunkowy i będziemy mogli zarządzać poszczególnymi miesiącami w danym roku.
Wejście w Opcje pozwala wybrać:
- Edytuj - edycja danych roku obrotowego: można zmienić nazwę i oznaczenie do numeracji (jeżeli jednak są zapisy na kontach nie można już zmienić otwartego okresu).
- Usuń - działa tylko na okresach, w których nie ma zapisu.
- Zarządzaj - przenosi nas do menu zarządzania miesiącami, gdzie możemy dowolnie otwierać i zamykać miesiące (Uwaga! Zamknięcie miesiąca spowoduje, że nie będziemy mogli sporządzić w nim już żadnego dokumentu). Miesiące można zamykać i otwierać dopóki nie zostanie zamknięty rok. Wtedy wszelkie operacje na miesiącach stają się niemożliwe.
- Zamknij - powoduje nieodwracalne zamknięcie roku, UWAGA! - czynności tej nie da się cofnąć!
- Kopiuj do nowego - funkcja ta, tak jak w innych modułach, powoduje skopiowanie ustawień roku i utworzenie nowego roku obrachunkowego na podstawie obecnego.
- Kliknięcie w wersy z okresem obrachunkowym przenosi nas do możliwości księgowania w danym roku obrachunkowym - pojawiają się wszystkie funkcje dostępne w księgowości.