Dla właścicieli firm
Kasa Niezbędne ustawieniaTematy pomocy
Pozycje raportu
Nagłówek raportu
Numer raportu kasowego - pole to jest wypełniane na podstawie bieżącej daty, wybranej kasy i wybranej serii numeracji. Numer można ręcznie zmieniać po naciśnięciu Zmień. Numer automatycznie ulegnie zmianie jak zmienimy datę raportu.
Kasa - wybieramy ze zdefiniowanych wcześniej kas.
Seria numeracji - numeracja raportów kasowych zdefiniowana w Ustawieniach.
Waluta - zdefiniowana w ustawieniach kasy w Słownikach” (jest nie do zmiany z tego poziomu).
Data wystawienia - data sporządzenia raportu. Raport od, Raport do - wskazuje za jaki okres jest raport kasowy. Saldo początkowe. Kasa Nagłówek raportu Po uzupełnieniu dat, system wyświetla ostrzerzenia na polu
Saldo początkowe - system podpowiada nam, że obecne saldo początkowe jest inne niż ostatnio zapisanego raportu. Możemy ten komunikat zignorować, i wpisać dowolne saldo jeżeli takie jest, lub nacisnąć ikonę z prawej strony i system uzupełni nam pole saldem ostatnio zapisanego raportu. Checkbox księguj automatycznie występuje tylko w pakiecie MAX (jeśli prowadzimy pełne księgi) i służy do decydowania czy dany raport ma się automatycznie księgować czy nie.
Lista pozycji
- Z poziomu pozycji raportu - możemy:
- dodać nowy dokument (KP- kasa przyjmie, KW- Kasa wyda),
- z prawej strony nacisnąć przycisk - Opcje.
- edytuj pozycje raportu kasowego,
- usuń pozycję raportu.
dodawanie KP lub KW
Po naciśnięciu Dodaj dokument pojawi się formatka:
- W pierwszym polu wybieramy dokument:
- dowód wpłaty (KP),
- dowód wypłaty (KW).
- Następnie wybieramy serię numeracji wybranego dowodu, którą zdefiniowaliśmy na wstępie. Jeżeli chcemy nadać numer dokumentu ręcznie możemy tu zmienić serię numeracji na Numer wpisany ręcznie i wtedy pole Numer będzie gotowe do edycji.
- Numer zostanie nadany automatycznie na podstawie daty dokumentu, rodzaju dowodu i serii numeracji. Numer ten można ręcznie modyfikować klikając Zmień.
- Data wystawienia - data wystawienia dokumentu (automatycznie “podpowiada się” data bieżąca).
- Kategoria - domyślnie są zdefiniowane
cztery kategorie, ale można dopisywać kolejne. Jedna jest szczególna i
nie można jej zmienić - kategoria Inne jako jedyna powoduje wywołanie pola Konto przeciwstawne, gdzie możemy z planu kont wybrać dowolne konto, na które chcemy zaksięgować pozycję wyciągu.:
W kolejnej części dokumentu kasowego mamy pola
- Kontrahent - możemy wtedy wpisywać, wyszukiwać, dodawać dane kontrahenta na ogólnych zasadach.
- Pracownik - możemy przeszukiwać kartotekę pracowników.
- Brak kontrahenta - zapis nie będzie przypisany do żadnego kontrahenta i pracownika.
W zależności od wyboru okienko danych zmienia się odpowiednio
W kolejnej sekcji dodajemy dane pozycji dokumentu.
Usuwanie pozycji - po dodaniu drugiej pozycji przy każdej z nich pojawi się przycisk do usunięcia pozycji.
Stopka dokumentu kasowego.
Na końcu dokumentu możemy uzupełnić dane wystawiającego, sprawdzającego oraz zatwierdzającego - te dane następnie wydrukują się na dokumentach KP i KW.
Na końcu mamy do wyboru Dodaj albo Anuluj.