Dla właścicieli firm

Kasa Niezbędne ustawienia

Tematy pomocy

Pozycje raportu

Nagłówek raportu

Numer raportu kasowego - pole to jest wypełniane na podstawie bieżącej daty, wybranej kasy i wybranej serii numeracji. Numer można ręcznie zmieniać po naciśnięciu Zmień. Numer automatycznie ulegnie zmianie jak zmienimy datę raportu.

Kasa - wybieramy ze zdefiniowanych wcześniej kas.

Seria numeracji - numeracja raportów kasowych zdefiniowana w Ustawieniach.

Waluta - zdefiniowana w ustawieniach kasy w Słownikach” (jest nie do zmiany z tego poziomu).

Data wystawienia - data sporządzenia raportu. Raport od, Raport do - wskazuje za jaki okres jest raport kasowy. Saldo początkowe. Kasa Nagłówek raportu Po uzupełnieniu dat, system wyświetla ostrzerzenia na polu

Saldo początkowe - system podpowiada nam, że obecne saldo początkowe jest inne niż ostatnio zapisanego raportu. Możemy ten komunikat zignorować, i wpisać dowolne saldo jeżeli takie jest, lub nacisnąć ikonę z prawej strony i system uzupełni nam pole saldem ostatnio zapisanego raportu. Checkbox księguj automatycznie występuje tylko w pakiecie MAX (jeśli prowadzimy pełne księgi) i służy do decydowania czy dany raport ma się automatycznie księgować czy nie.

Lista pozycji

  1. Z poziomu pozycji raportu - możemy:
  • dodać nowy dokument (KP- kasa przyjmie, KW- Kasa wyda),
  • z prawej strony nacisnąć przycisk - Opcje.
    1. edytuj pozycje raportu kasowego,
    2. usuń pozycję raportu.

dodawanie KP lub KW

Po naciśnięciu Dodaj dokument pojawi się formatka:

    1. W pierwszym polu wybieramy dokument:
      1. dowód wpłaty (KP),
      2. dowód wypłaty (KW).
    2. Następnie wybieramy serię numeracji wybranego dowodu, którą zdefiniowaliśmy na wstępie. Jeżeli chcemy nadać numer dokumentu ręcznie możemy tu zmienić serię numeracji na Numer wpisany ręcznie i wtedy pole Numer będzie gotowe do edycji.
    3. Numer zostanie nadany automatycznie na podstawie daty dokumentu, rodzaju dowodu i serii numeracji. Numer ten można ręcznie modyfikować klikając Zmień.
    4. Data wystawienia - data wystawienia dokumentu (automatycznie “podpowiada się” data bieżąca).
    5. Kategoria - domyślnie są zdefiniowane cztery kategorie, ale można dopisywać kolejne. Jedna jest szczególna i nie można jej zmienić - kategoria Inne jako jedyna powoduje wywołanie pola Konto przeciwstawne, gdzie możemy z planu kont wybrać dowolne konto, na które chcemy zaksięgować pozycję wyciągu.:

      W kolejnej części dokumentu kasowego mamy pola

      W zależności od wyboru okienko danych zmienia się odpowiednio

      1. Kontrahent - możemy wtedy wpisywać, wyszukiwać, dodawać  dane kontrahenta na ogólnych zasadach.
      2. Pracownik - możemy przeszukiwać kartotekę pracowników.
      3. Brak kontrahenta  - zapis nie będzie przypisany do żadnego kontrahenta i pracownika.

W kolejnej sekcji dodajemy dane pozycji dokumentu.

Usuwanie pozycji - po dodaniu drugiej pozycji przy każdej z nich pojawi się przycisk do usunięcia pozycji.

Stopka dokumentu kasowego.

Na końcu dokumentu możemy uzupełnić dane wystawiającego, sprawdzającego oraz zatwierdzającego - te dane następnie wydrukują się na dokumentach KP i KW.

Na końcu mamy do wyboru Dodaj albo Anuluj.